FAQ

Vanliga frågor och svar

Dumma frågor existerar inte, dumma svar gör det. Så om du har en fråga om Carbage run, ställ den inte på sociala medier till andra människor som inte heller vet svaret, utan kolla här bland de vanligaste frågorna.

Gränsen för antal teammedlemmar beror på storleken på din bil. Det maximala antalet deltagare i ditt team bestäms av det lagligt tillåtna antalet säten i din bil.

Vid starten måste alla lagmedlemmar visa upp ett giltigt ID-kort eller pass. Du måste också visa upp giltiga försäkringspapper för din bil.

Dessutom måste varje deltagare signera regelverket digitalt. Du kommer att få ett e-postmeddelande om detta senast två månader före start.

Inga problem! Du kan skicka in informationen om bilen senare.

Du kan anmäla dig på vår webbplats upp till sex veckor före start. Där kan du ange och uppdatera all information vid behov.

Detta värde är endast en riktlinje. Du behöver inte skicka in en faktura eller värdering, och vi kontrollerar inte bilens värde.

Regeln handlar om att du ska starta med en gammal bil som naturligtvis måste uppfylla lagkraven. Vad du sedan spenderar på att ”pimpa” bilen är upp till dig.

Det är dock inte tillåtet att köpa en bil för exempelvis 1000 euro med en trasig motor och sedan byta ut hela motorblocket – en ny motor räknas inte som att ”pimpa” bilen.

Det är bilens marknadsvärde vid starten som gäller. Förutom 1000-euro-regeln får ingen bil vara yngre än 20 år.

Självklart! Alla som vill bidra till ditt deltagande genom att placera reklam på din bil är välkomna att göra det.

Om du är anmäld får du ett dekalset från oss. Se till att hålla ett område på 40 x 30 cm fritt på båda framdörrarna på bilen.

Det är obligatoriskt att sätta dekalerna på bilen.

Nej, självklart inte. Om du föredrar att sova på ett hotell, en annan campingplats eller ett vandrarhem, är det inget problem. Du har full frihet att välja.

Senast sex veckor före start får du handboken där de exakta adresserna till de dagliga destinationerna finns. Med denna information kan du själv söka efter och boka boende i området.

Få! Campingen är alltid dagens slutmål. Det finns ingen elektricitet, men ett begränsat antal sanitära faciliteter. Säkerhetsvakter finns på plats för att hålla dig trygg under natten.

Carbage Run-campingen är definitivt inte en semesterresort, men den är också mycket billig. Du kan boka campingplatsen genom att anmäla dig på hemsidan.

En sak är säker: Det finns inget bättre eller billigare sätt att övernatta under hela Carbage Run!

Ja, självklart! Du kan hitta biljetterna här: Carbage Run Ticket Shop.

Oroa dig inte! Du får din manual senast 4 veckor före start, så det kan dröja ytterligare 4 veckor. Vi gör det inte för att irritera dig, utan för att säkerställa att alla viktiga detaljer verkligen tas om hand.

I många länder är ett kontrakt eller en överenskommelse inte lika bindande som i Skandinavien. Därför bokar vi alltid två platser på varje stopp. Alltför många gånger har en plats gått i konkurs i förtid eller helt enkelt inte hållit sina löften. Därför har vi under en längre tid alltid bokat två alternativ och bestämmer först 4 veckor före start vilken av dem vi slutligen ska använda.

I vissa länder tar det också tid att få alla nödvändiga tillstånd.

Både Sverige och Norge tillåter dubbdäck på vintern. Därför är de också tillåtna här.

Viktigt! Dubbdäck är inte tillåtna överallt: I vissa städer är det förbjudet att köra genom stadskärnan med dubbdäck. Dubbdäck är inte tillåtna i Tyskland.

Du bestämmer själv vilka hotell du vill sova på och kan boka rum på egen hand. I handboken (som du får senast 4 veckor före start) hittar du adresserna till milstolparna. Du kan använda dessa adresser för att söka efter hotell i närheten av destinationerna.

Dessutom innehåller handboken tips om var och hur du kan boka. Så du kan ta det lugnt! Du behöver verkligen inte boka dina hotell tidigare än 4 veckor före start. Vi har valt platser som waypoints där det alltid finns mer än tillräckligt med lediga hotellrum, så att boka i förväg har liten betydelse för priset.

Ja – se till att det finns tomma ytor på båda sidodörrar för ditt Carbage run lagnummer. Storleken är 38x28cm (B x H)

Som vid alla andra typer resor, kan du köpa avbeställningsskydd genom ett försäkringsbolag efter ditt eget val.

Du kan avboka kostnadsfritt inom 30 dagar efter registrering och anmälningsavgiften återbetalas i detta fall, ingen anmälningsavgift återbetalas efter 30 dagar från registreringsdatum. Du kan sälja din biljett via TicketSwap fram till fire vecka innan start (beroende på tillgänglighet).

Du kan betala online precis efter du fylld i bokningsformuläret.

Ved check-in.

Det beror på dina egna val. Vill du åka med en 6 liters V12 motor, eller 1,2 liters Suzuki? Vill du sova på Hotell Hilton varje natt, eller på the Carbage run Camp Site? Vill du äta stora biffar eller en simplare burgare? Vill du dricka öl eller champagne?

Du måste vara minst 18 år för att delta. Dessutom måste du ha haft ett giltigt körkort i minst 2 år. Deltagare under 18 år är inte tillåtna.

Du kommer motta en komplett Carbage run Roadbook via mejl strax innan start. Undertiden kan du hålla dig uppdaterad via vår FaceBook sida.

Minimum 2 pers. per bil, maximum antalet är det antal din bil/dit fordon är godkänd för.

Du kan boka plats tills vi når det maximala antal bilar.Så om du vill säkra dig och ditt team en plats med ett bra nummer, måste du vara redo att slå till när vi öppnar för bokningar.

Absolut – du kan ändra och lägga till teammedlemmar fram till och med 6 veckor innan start. Ju tidigare, ju bättre. Du bestämmer såklart själv ditt lagnummer och namn. Coola nummer som 666 och 112 bokas snabbt!

Ja, ingen fara – det går bra att boka på en gång. Du fyller bara i uppgifter om bilen sen när du har dessa vid hand. Du bestämmer såklart själv team nummer och namn. De coola, så som 666 och 112, brukar försvinna rätt snabbt, så det finns en viss poäng med att boka så fort som möjligt.

Deadline för att lämna in bilens uppgifter är 6 veckor innan startdatum.

Vi skickar dig en påminnelse, om det saknas informationer om ditt team/fordon.

Du har möjlighet att boka plats på The Carbage run Camp Site (Kun på sommar), som vi kommer arrangera varje dag på nya ställen längs med rutten. Det är inte ett 5-stjärnigt hotell, men hallå – det är Carbage run, och Campen är stället där alla Carbage runnare mötas upp och fester på kvällarna.

Såklart ser vi till att det finns toalett, dusch, möjlighet för att köpa billigt med bra mat, dryck samt musik till festen. Vill du övernatta på hotell? Inga problem – det är bara att boka på egen hand.

Nej! Carbage run handlar inte om höga hastigheter eller om att komma först. Det är mer som en road trip. Det kommer såklart alltid vara försäkringsbolag som är villig att sälja dig en försäkring. Kom ihåg att informera ditt försäkringsbolag om ditt deltagande i Carbage run.

Då har du och ditt team precis fått en utmaning!

Utmaningar är just vad Carbage run handlar om: Att hålla hjulen igång hela resan fram. Det betyder också, att vi inte kommer erbjuda hjälp vid tekniska/mekaniska problem, eller ens skaffa väghjälp. Du får klara dig bäst det går. Men självklart finns det massor andra människor som vill hjälpa till längs med vägen, om du skulle ha otur och få mekaniska problem. Oftast brukar andra Carbage runnare hjälpa till att laga småfel på motor och liknande.

Om inte kan du på egen hand själv kontakta lokal bärgningshjälp. Det kan vara en bra idé att ha ett sådant abonnemang, antigen via Sverige eller f. eks ADAC i Tyskland.

Du kommer naturligtvis få allt relevant information, samt tips och tricks i The Carbage run Roadbook, som vi postar till alla deltagare innan avfärd.

Bilen måste vara minst 20 år gammal när loppet startar. Är den lite nyare men fortfarande en skrothög, så skriv till info@carbagerun.dk

Först och främst måste alla bilar vara minst 20 år gamla (Max 1000 euro). Värdet på bilarna kan variera, men Carbage run är inte för dyra ”show” bilar – det är ju ett Carbage run. Vi kontrollerar inte värdet på din bil. Men annar är det alldeles upp till varje team att välja bil, motor, utsmyckning av bilen m.m. Sen måste vi insistera på kravet om bilens ålder följs utan undantag.
The Carbage run utmaningen är enkel: Åk 300 mil genom olika länder på 5 dagar i den alldeles egen unika och skräddarsydda skithög av en bil. Sen är det upp til dig och ditt team att ta utmaningen!

Kontakta oss på mejl via: info@carbagerun.dk, om du inte är säker på bilens värde, då kommer vi vara behjälpliga med att fastställa detta.

Carbage run är för alla! Det enda du behöver är en bil, som är minst 20 år gammal samt körkort i minimum 2 år. Vi skickar dig några stickers, och sen är du klar för start! Du kan även boka din plats i Carbage run innan du har bil och teamet på plats.

Alla våra Carbage run evenemang har haft folk från helt olika bakgrunder i startfältet – universitetsstuderande, bönder, läkare, hantverkare och direktörer, samt ovannämnde i alla olika åldrar och kön. Gemensamt för alla är ambitionen om en vecka av kul och utmaningar ute på Europas vägar.

Kolla gärna in vår nyaste bilder på Facebook – klicka här. Se vår nyaste videos på Facebook – klicka här. Här kan du kolla video från olika Carbage runnare – klicka här. Kolla in Carbage runnarnas egna bilder – klicka här.

När det är bestämt har du 3 val:
– Behåll din biljett till det nya datumet
– Återbetalning av anmälningsavgifter
– Eller byt din billet til en annan version (beroende på tillgänglighet)

Du bestämmer själv vilka hotell du vill sova på och kan boka rum på egen hand. I handboken (som du får senast 4 veckor före start) hittar du adresserna till milstolparna. Du kan använda dessa adresser för att söka efter hotell i närheten av destinationerna.

Dessutom innehåller handboken tips om var och hur du kan boka. Så du kan ta det lugnt! Du behöver verkligen inte boka dina hotell tidigare än 4 veckor före start. Vi har valt platser som waypoints där det alltid finns mer än tillräckligt med lediga hotellrum, så att boka i förväg har liten betydelse för priset.

Ja – se till att det finns tomma ytor på båda sidodörrar för ditt Carbage run lagnummer. Storleken är 38x28cm (B x H)

Som vid alla andra typer resor, kan du köpa avbeställningsskydd genom ett försäkringsbolag efter ditt eget val.

Du kan avboka kostnadsfritt inom 30 dagar efter registrering och anmälningsavgiften återbetalas i detta fall, ingen anmälningsavgift återbetalas efter 30 dagar från registreringsdatum. Du kan sälja din biljett via TicketSwap fram till fire vecka innan start (beroende på tillgänglighet).

Du kan betala online precis efter du fylld i bokningsformuläret.

Ved check-in.

Det beror på dina egna val. Vill du åka med en 6 liters V12 motor, eller 1,2 liters Suzuki? Vill du sova på Hotell Hilton varje natt, eller på the Carbage run Camp Site? Vill du äta stora biffar eller en simplare burgare? Vill du dricka öl eller champagne?

Du måste vara minst 18 år för att delta. Dessutom måste du ha haft ett giltigt körkort i minst 2 år. Deltagare under 18 år är inte tillåtna.

Du kommer motta en komplett Carbage run Roadbook via mejl strax innan start. Undertiden kan du hålla dig uppdaterad via vår FaceBook sida.

Minimum 2 pers. per bil, maximum antalet är det antal din bil/dit fordon är godkänd för.

Du kan boka plats tills vi når det maximala antal bilar.Så om du vill säkra dig och ditt team en plats med ett bra nummer, måste du vara redo att slå till när vi öppnar för bokningar.

Absolut – du kan ändra och lägga till teammedlemmar fram till och med 6 veckor innan start. Ju tidigare, ju bättre. Du bestämmer såklart själv ditt lagnummer och namn. Coola nummer som 666 och 112 bokas snabbt!

Ja, ingen fara – det går bra att boka på en gång. Du fyller bara i uppgifter om bilen sen när du har dessa vid hand. Du bestämmer såklart själv team nummer och namn. De coola, så som 666 och 112, brukar försvinna rätt snabbt, så det finns en viss poäng med att boka så fort som möjligt.

Deadline för att lämna in bilens uppgifter är 6 veckor innan startdatum.

Vi skickar dig en påminnelse, om det saknas informationer om ditt team/fordon.

Du har möjlighet att boka plats på The Carbage run Camp Site (Kun på sommar), som vi kommer arrangera varje dag på nya ställen längs med rutten. Det är inte ett 5-stjärnigt hotell, men hallå – det är Carbage run, och Campen är stället där alla Carbage runnare mötas upp och fester på kvällarna.

Såklart ser vi till att det finns toalett, dusch, möjlighet för att köpa billigt med bra mat, dryck samt musik till festen. Vill du övernatta på hotell? Inga problem – det är bara att boka på egen hand.

Nej! Carbage run handlar inte om höga hastigheter eller om att komma först. Det är mer som en road trip. Det kommer såklart alltid vara försäkringsbolag som är villig att sälja dig en försäkring. Kom ihåg att informera ditt försäkringsbolag om ditt deltagande i Carbage run.

Då har du och ditt team precis fått en utmaning!

Utmaningar är just vad Carbage run handlar om: Att hålla hjulen igång hela resan fram. Det betyder också, att vi inte kommer erbjuda hjälp vid tekniska/mekaniska problem, eller ens skaffa väghjälp. Du får klara dig bäst det går. Men självklart finns det massor andra människor som vill hjälpa till längs med vägen, om du skulle ha otur och få mekaniska problem. Oftast brukar andra Carbage runnare hjälpa till att laga småfel på motor och liknande.

Om inte kan du på egen hand själv kontakta lokal bärgningshjälp. Det kan vara en bra idé att ha ett sådant abonnemang, antigen via Sverige eller f. eks ADAC i Tyskland.

Du kommer naturligtvis få allt relevant information, samt tips och tricks i The Carbage run Roadbook, som vi postar till alla deltagare innan avfärd.

Bilen måste vara minst 20 år gammal när loppet startar. Är den lite nyare men fortfarande en skrothög, så skriv till info@carbagerun.dk

Först och främst måste alla bilar vara minst 20 år gamla (Max 1000 euro). Värdet på bilarna kan variera, men Carbage run är inte för dyra ”show” bilar – det är ju ett Carbage run. Vi kontrollerar inte värdet på din bil. Men annar är det alldeles upp till varje team att välja bil, motor, utsmyckning av bilen m.m. Sen måste vi insistera på kravet om bilens ålder följs utan undantag.
The Carbage run utmaningen är enkel: Åk 300 mil genom olika länder på 5 dagar i den alldeles egen unika och skräddarsydda skithög av en bil. Sen är det upp til dig och ditt team att ta utmaningen!

Kontakta oss på mejl via: info@carbagerun.dk, om du inte är säker på bilens värde, då kommer vi vara behjälpliga med att fastställa detta.

Carbage run är för alla! Det enda du behöver är en bil, som är minst 20 år gammal samt körkort i minimum 2 år. Vi skickar dig några stickers, och sen är du klar för start! Du kan även boka din plats i Carbage run innan du har bil och teamet på plats.

Alla våra Carbage run evenemang har haft folk från helt olika bakgrunder i startfältet – universitetsstuderande, bönder, läkare, hantverkare och direktörer, samt ovannämnde i alla olika åldrar och kön. Gemensamt för alla är ambitionen om en vecka av kul och utmaningar ute på Europas vägar.

Kolla gärna in vår nyaste bilder på Facebook – klicka här. Se vår nyaste videos på Facebook – klicka här. Här kan du kolla video från olika Carbage runnare – klicka här. Kolla in Carbage runnarnas egna bilder – klicka här.

När det är bestämt har du 3 val:
– Behåll din biljett till det nya datumet
– Återbetalning av anmälningsavgifter
– Eller byt din billet til en annan version (beroende på tillgänglighet)

Gränsen för antal teammedlemmar beror på storleken på din bil. Det maximala antalet deltagare i ditt team bestäms av det lagligt tillåtna antalet säten i din bil.

Inga problem! Du kan skicka in informationen om bilen senare.

Du kan anmäla dig på vår webbplats upp till sex veckor före start. Där kan du ange och uppdatera all information vid behov.

Ja, självklart! Du kan hitta biljetterna här: Carbage Run Ticket Shop.

Som vid alla andra typer resor, kan du köpa avbeställningsskydd genom ett försäkringsbolag efter ditt eget val.

Du kan avboka kostnadsfritt inom 30 dagar efter registrering och anmälningsavgiften återbetalas i detta fall, ingen anmälningsavgift återbetalas efter 30 dagar från registreringsdatum. Du kan sälja din biljett via TicketSwap fram till fire vecka innan start (beroende på tillgänglighet).

Du kan betala online precis efter du fylld i bokningsformuläret.

Ved check-in.

Det beror på dina egna val. Vill du åka med en 6 liters V12 motor, eller 1,2 liters Suzuki? Vill du sova på Hotell Hilton varje natt, eller på the Carbage run Camp Site? Vill du äta stora biffar eller en simplare burgare? Vill du dricka öl eller champagne?

Du måste vara minst 18 år för att delta. Dessutom måste du ha haft ett giltigt körkort i minst 2 år. Deltagare under 18 år är inte tillåtna.

Minimum 2 pers. per bil, maximum antalet är det antal din bil/dit fordon är godkänd för.

Du kan boka plats tills vi når det maximala antal bilar.Så om du vill säkra dig och ditt team en plats med ett bra nummer, måste du vara redo att slå till när vi öppnar för bokningar.

Absolut – du kan ändra och lägga till teammedlemmar fram till och med 6 veckor innan start. Ju tidigare, ju bättre. Du bestämmer såklart själv ditt lagnummer och namn. Coola nummer som 666 och 112 bokas snabbt!

Nej, självklart inte. Om du föredrar att sova på ett hotell, en annan campingplats eller ett vandrarhem, är det inget problem. Du har full frihet att välja.

Senast sex veckor före start får du handboken där de exakta adresserna till de dagliga destinationerna finns. Med denna information kan du själv söka efter och boka boende i området.

Få! Campingen är alltid dagens slutmål. Det finns ingen elektricitet, men ett begränsat antal sanitära faciliteter. Säkerhetsvakter finns på plats för att hålla dig trygg under natten.

Carbage Run-campingen är definitivt inte en semesterresort, men den är också mycket billig. Du kan boka campingplatsen genom att anmäla dig på hemsidan.

En sak är säker: Det finns inget bättre eller billigare sätt att övernatta under hela Carbage Run!

Ja, självklart! Du kan hitta biljetterna här: Carbage Run Ticket Shop.

Inga problem! Du kan skicka in informationen om bilen senare.

Du kan anmäla dig på vår webbplats upp till sex veckor före start. Där kan du ange och uppdatera all information vid behov.

Detta värde är endast en riktlinje. Du behöver inte skicka in en faktura eller värdering, och vi kontrollerar inte bilens värde.

Regeln handlar om att du ska starta med en gammal bil som naturligtvis måste uppfylla lagkraven. Vad du sedan spenderar på att ”pimpa” bilen är upp till dig.

Det är dock inte tillåtet att köpa en bil för exempelvis 1000 euro med en trasig motor och sedan byta ut hela motorblocket – en ny motor räknas inte som att ”pimpa” bilen.

Det är bilens marknadsvärde vid starten som gäller. Förutom 1000-euro-regeln får ingen bil vara yngre än 20 år.

Självklart! Alla som vill bidra till ditt deltagande genom att placera reklam på din bil är välkomna att göra det.

Om du är anmäld får du ett dekalset från oss. Se till att hålla ett område på 40 x 30 cm fritt på båda framdörrarna på bilen.

Det är obligatoriskt att sätta dekalerna på bilen.

Både Sverige och Norge tillåter dubbdäck på vintern. Därför är de också tillåtna här.

Viktigt! Dubbdäck är inte tillåtna överallt: I vissa städer är det förbjudet att köra genom stadskärnan med dubbdäck. Dubbdäck är inte tillåtna i Tyskland.

Minimum 2 pers. per bil, maximum antalet är det antal din bil/dit fordon är godkänd för.

Då har du och ditt team precis fått en utmaning!

Utmaningar är just vad Carbage run handlar om: Att hålla hjulen igång hela resan fram. Det betyder också, att vi inte kommer erbjuda hjälp vid tekniska/mekaniska problem, eller ens skaffa väghjälp. Du får klara dig bäst det går. Men självklart finns det massor andra människor som vill hjälpa till längs med vägen, om du skulle ha otur och få mekaniska problem. Oftast brukar andra Carbage runnare hjälpa till att laga småfel på motor och liknande.

Om inte kan du på egen hand själv kontakta lokal bärgningshjälp. Det kan vara en bra idé att ha ett sådant abonnemang, antigen via Sverige eller f. eks ADAC i Tyskland.

Du kommer naturligtvis få allt relevant information, samt tips och tricks i The Carbage run Roadbook, som vi postar till alla deltagare innan avfärd.

Bilen måste vara minst 20 år gammal när loppet startar. Är den lite nyare men fortfarande en skrothög, så skriv till info@carbagerun.dk

Först och främst måste alla bilar vara minst 20 år gamla (Max 1000 euro). Värdet på bilarna kan variera, men Carbage run är inte för dyra ”show” bilar – det är ju ett Carbage run. Vi kontrollerar inte värdet på din bil. Men annar är det alldeles upp till varje team att välja bil, motor, utsmyckning av bilen m.m. Sen måste vi insistera på kravet om bilens ålder följs utan undantag.
The Carbage run utmaningen är enkel: Åk 300 mil genom olika länder på 5 dagar i den alldeles egen unika och skräddarsydda skithög av en bil. Sen är det upp til dig och ditt team att ta utmaningen!

Kontakta oss på mejl via: info@carbagerun.dk, om du inte är säker på bilens värde, då kommer vi vara behjälpliga med att fastställa detta.

Nej! Carbage run handlar inte om höga hastigheter eller om att komma först. Det är mer som en road trip. Det kommer såklart alltid vara försäkringsbolag som är villig att sälja dig en försäkring. Kom ihåg att informera ditt försäkringsbolag om ditt deltagande i Carbage run.

Då har du och ditt team precis fått en utmaning!

Utmaningar är just vad Carbage run handlar om: Att hålla hjulen igång hela resan fram. Det betyder också, att vi inte kommer erbjuda hjälp vid tekniska/mekaniska problem, eller ens skaffa väghjälp. Du får klara dig bäst det går. Men självklart finns det massor andra människor som vill hjälpa till längs med vägen, om du skulle ha otur och få mekaniska problem. Oftast brukar andra Carbage runnare hjälpa till att laga småfel på motor och liknande.

Om inte kan du på egen hand själv kontakta lokal bärgningshjälp. Det kan vara en bra idé att ha ett sådant abonnemang, antigen via Sverige eller f. eks ADAC i Tyskland.

Du kommer naturligtvis få allt relevant information, samt tips och tricks i The Carbage run Roadbook, som vi postar till alla deltagare innan avfärd.

Nej, självklart inte. Om du föredrar att sova på ett hotell, en annan campingplats eller ett vandrarhem, är det inget problem. Du har full frihet att välja.

Senast sex veckor före start får du handboken där de exakta adresserna till de dagliga destinationerna finns. Med denna information kan du själv söka efter och boka boende i området.

Få! Campingen är alltid dagens slutmål. Det finns ingen elektricitet, men ett begränsat antal sanitära faciliteter. Säkerhetsvakter finns på plats för att hålla dig trygg under natten.

Carbage Run-campingen är definitivt inte en semesterresort, men den är också mycket billig. Du kan boka campingplatsen genom att anmäla dig på hemsidan.

En sak är säker: Det finns inget bättre eller billigare sätt att övernatta under hela Carbage Run!

Ja, självklart! Du kan hitta biljetterna här: Carbage Run Ticket Shop.

Oroa dig inte! Du får din manual senast 4 veckor före start, så det kan dröja ytterligare 4 veckor. Vi gör det inte för att irritera dig, utan för att säkerställa att alla viktiga detaljer verkligen tas om hand.

I många länder är ett kontrakt eller en överenskommelse inte lika bindande som i Skandinavien. Därför bokar vi alltid två platser på varje stopp. Alltför många gånger har en plats gått i konkurs i förtid eller helt enkelt inte hållit sina löften. Därför har vi under en längre tid alltid bokat två alternativ och bestämmer först 4 veckor före start vilken av dem vi slutligen ska använda.

I vissa länder tar det också tid att få alla nödvändiga tillstånd.

Du kommer motta en komplett Carbage run Roadbook via mejl strax innan start. Undertiden kan du hålla dig uppdaterad via vår FaceBook sida.

Du kan boka plats tills vi når det maximala antal bilar.Så om du vill säkra dig och ditt team en plats med ett bra nummer, måste du vara redo att slå till när vi öppnar för bokningar.

Du har möjlighet att boka plats på The Carbage run Camp Site (Kun på sommar), som vi kommer arrangera varje dag på nya ställen längs med rutten. Det är inte ett 5-stjärnigt hotell, men hallå – det är Carbage run, och Campen är stället där alla Carbage runnare mötas upp och fester på kvällarna.

Såklart ser vi till att det finns toalett, dusch, möjlighet för att köpa billigt med bra mat, dryck samt musik till festen. Vill du övernatta på hotell? Inga problem – det är bara att boka på egen hand.

Gränsen för antal teammedlemmar beror på storleken på din bil. Det maximala antalet deltagare i ditt team bestäms av det lagligt tillåtna antalet säten i din bil.

Vid starten måste alla lagmedlemmar visa upp ett giltigt ID-kort eller pass. Du måste också visa upp giltiga försäkringspapper för din bil.

Dessutom måste varje deltagare signera regelverket digitalt. Du kommer att få ett e-postmeddelande om detta senast två månader före start.

Du måste vara minst 18 år för att delta. Dessutom måste du ha haft ett giltigt körkort i minst 2 år. Deltagare under 18 år är inte tillåtna.

Bilen måste vara minst 20 år gammal när loppet startar. Är den lite nyare men fortfarande en skrothög, så skriv till info@carbagerun.dk

Carbage run är för alla! Det enda du behöver är en bil, som är minst 20 år gammal samt körkort i minimum 2 år. Vi skickar dig några stickers, och sen är du klar för start! Du kan även boka din plats i Carbage run innan du har bil och teamet på plats.

Alla våra Carbage run evenemang har haft folk från helt olika bakgrunder i startfältet – universitetsstuderande, bönder, läkare, hantverkare och direktörer, samt ovannämnde i alla olika åldrar och kön. Gemensamt för alla är ambitionen om en vecka av kul och utmaningar ute på Europas vägar.

Kolla gärna in vår nyaste bilder på Facebook – klicka här. Se vår nyaste videos på Facebook – klicka här. Här kan du kolla video från olika Carbage runnare – klicka här. Kolla in Carbage runnarnas egna bilder – klicka här.

Oroa dig inte! Du får din manual senast 4 veckor före start, så det kan dröja ytterligare 4 veckor. Vi gör det inte för att irritera dig, utan för att säkerställa att alla viktiga detaljer verkligen tas om hand.

I många länder är ett kontrakt eller en överenskommelse inte lika bindande som i Skandinavien. Därför bokar vi alltid två platser på varje stopp. Alltför många gånger har en plats gått i konkurs i förtid eller helt enkelt inte hållit sina löften. Därför har vi under en längre tid alltid bokat två alternativ och bestämmer först 4 veckor före start vilken av dem vi slutligen ska använda.

I vissa länder tar det också tid att få alla nödvändiga tillstånd.

Både Sverige och Norge tillåter dubbdäck på vintern. Därför är de också tillåtna här.

Viktigt! Dubbdäck är inte tillåtna överallt: I vissa städer är det förbjudet att köra genom stadskärnan med dubbdäck. Dubbdäck är inte tillåtna i Tyskland.

Du bestämmer själv vilka hotell du vill sova på och kan boka rum på egen hand. I handboken (som du får senast 4 veckor före start) hittar du adresserna till milstolparna. Du kan använda dessa adresser för att söka efter hotell i närheten av destinationerna.

Dessutom innehåller handboken tips om var och hur du kan boka. Så du kan ta det lugnt! Du behöver verkligen inte boka dina hotell tidigare än 4 veckor före start. Vi har valt platser som waypoints där det alltid finns mer än tillräckligt med lediga hotellrum, så att boka i förväg har liten betydelse för priset.

Du kommer motta en komplett Carbage run Roadbook via mejl strax innan start. Undertiden kan du hålla dig uppdaterad via vår FaceBook sida.

Du kan boka plats tills vi når det maximala antal bilar.Så om du vill säkra dig och ditt team en plats med ett bra nummer, måste du vara redo att slå till när vi öppnar för bokningar.

Ved check-in.

Det beror på dina egna val. Vill du åka med en 6 liters V12 motor, eller 1,2 liters Suzuki? Vill du sova på Hotell Hilton varje natt, eller på the Carbage run Camp Site? Vill du äta stora biffar eller en simplare burgare? Vill du dricka öl eller champagne?

Carbage run är för alla! Det enda du behöver är en bil, som är minst 20 år gammal samt körkort i minimum 2 år. Vi skickar dig några stickers, och sen är du klar för start! Du kan även boka din plats i Carbage run innan du har bil och teamet på plats.

Alla våra Carbage run evenemang har haft folk från helt olika bakgrunder i startfältet – universitetsstuderande, bönder, läkare, hantverkare och direktörer, samt ovannämnde i alla olika åldrar och kön. Gemensamt för alla är ambitionen om en vecka av kul och utmaningar ute på Europas vägar.

Kolla gärna in vår nyaste bilder på Facebook – klicka här. Se vår nyaste videos på Facebook – klicka här. Här kan du kolla video från olika Carbage runnare – klicka här. Kolla in Carbage runnarnas egna bilder – klicka här.

När det är bestämt har du 3 val:
– Behåll din biljett till det nya datumet
– Återbetalning av anmälningsavgifter
– Eller byt din billet til en annan version (beroende på tillgänglighet)